127 CSETC presenta la memòria

manel cortés IMG 2286

El NAS núm. 127 – maig 2013-

El CSETC presenta la memòria de valoració del primer any de funcionament

Manel Cortés, el seu Director, està satisfet de la feina feta malgrat reconeix que el camí per a la consolidació del Centre tot just acaba de començar

El 17 d’octubre de 2011 es va inaugurar el Centre de Suport Empresarial i Tecnològic de Cardedeu, altrament dit CSETC que, recentment, ha presentat la memòria del que ha estat aquest any i escaig de funcionament. Aquest document, que és públic, pretén ser un recull de tota la tasca que s’ha portat a terme explicada a grans trets així com, també de manera molt general, s’adjunta una memòria econòmica.

D’acord amb el que s’explicita en aquest document, el CSETC és un centre de dinamització del teixit productiu local depenent de la Regidoria de Promoció Econòmica destinat a l’activació del teixit empresarial del territori de Cardedeu i municipis veïns, prioritzant com a una de les finalitats principals, el foment de la competitivitat empresarial i l’ús de les TIC a les empreses, facilitant la creació de noves empreses amb contingut tecnològic i oferint suport a les existents mitjançant un programa d’activitats i serveis propis i una infraestructura adequada per desenvolupar-les.

El CSETC allotja, a més, un viver d’empreses de base tecnològica que pretén oferir un espai d’entorn professional i empresarial qualificat, suportat per TIC per tal de millorar la competitivitat i la consolidació de joves empreses amb fórmules de cooperació empresarial i seguiment estratègic del projecte.

L’edifici situat al carrer Josep Vilaseca, 23 on s’ubicava abans la policia, té 3 plantes, ocupa una superfície de 340 m2 amb 7 despatxos amb espais i recursos al servei d’empreses i emprenedors: sala de reunions amb dispositiu de videoconferències multipersonal, 50 MG simètriques de connexió amb fibra òptica, sala polivalent i de formació amb capacitat per a 40 assistents, jardí per presentacions i esdeveniments, espai de treball conjunt, domiciliació d’empreses i punts de connexió/espais de teletreball per professionals i autònoms adherits a la Xarxa Tercer lloc.

Entrevistem al seu director, Manel Cortés, perquè ens expliqui de manera més entenedora la funció que està realitzant actualment el Centre.

El primer dels objectius dels que parla la memòria fa referència al CSETC com a referent a la comarca

I és una feina que s’ha iniciat. En un any i escaig de funcionament, hem aconseguit signar un conveni de col·laboració amb els municipis veïns com Cànoves i Samalús, Sant Pere i Sant Antoni de Vilamajor i la Roca. Llinars no ha signat. Això fa un total de població de més de 40.000 persones que es traduirà, finalment, amb més suport econòmic per part de la Diputació que dóna subvencions en funció de la població a la que es dóna servei.

Amb la signatura del conveni es pretén optimitzar recursos, compartir espais, professionals, tecnologia, coneixements… D’alguna manera ja es venia fent aquest assessorament a gent d’aquests municipis, pensa que alguns no tenen ni regidoria de promoció econòmica. Signant el conveni, es formalitza la situació.

A més, en aquest sentit de divulgació del que fem, vàrem tenir un stand per la Fira de Sant Isidre en què es va informar a empresaris, autònoms i emprenedors. A finals de cada any organitzem la “Nit de l’emprenedor” en què es comparteixen i s’intercanvien experiències, coneixements i inquietuds entre els participants…

Diu la memòria que sou un centre especialitzat en tecnologies “on line” de màrqueting i vendes. Explica-m’ho…

A les empreses els cal vendre més i ara més que mai. Nosaltres des d’aquí els oferim assessorament acurat de com obrir un canal més de venda, el “on line”. Hi ha empreses que no venen directament al client final, sinó als distribuidors i creuen que no necessiten estar a la xarxa. Cal fer-los entendre que és així que poden rebre el feed-back del client, detectar les queixes, els suggeriments… i els parlem del Canal 2.0 que els permet aquesta interactuació amb el client final. Assessorem i reorientem en tots aquells temes que fan referència al comerç electrònic, en som especialistes.

Reorientar?

El Centre compta amb col·laboradors especialitzats. Això vol dir que si algú vol fer, per exemple, exportacions, el posarem en contacte amb una empresa que pot assessorar-lo en aquests temes. Les primeres 4 hores de consulta, són gratuïtes. I nosaltres fem l’acompanyament.

Perquè, quanta gent treballa al CSETC?

Tres, una administrativa, una tècnica i jo. Per això comptem amb col•laboracions externes i especialitzades en diferents temes, per poder donar resposta a les inquietuds, qüestions, problemes que ens van plantejant.

Però aquests serveis que oferiu són per botiguers i comerciants o per grans empreses…?

El CSETC depèn directament de la Regidoria de Promoció Econòmica que porta la Carme Mallorques. Això vol dir que estem orientats principalment a la indústria i a les empreses de serveis així com, en concret, el Mercat Municipal en què hem elaborat un pla d’acció per tal de dinamitzar-lo amb idees proactives i amb propostes que impliquen els paradistes.

El que serien botiguers i comerciants depenen de la Regidoria de Comerç que la gestiona un altre regidor, en Jaume Gelada. Això no vol dir que no estiguem oberts a ells, al contrari. Tenim la porta oberta i de fet són molts els que venen a demanar suport, orientació, a formar-se… De fet, hem fet cursos orientats a botiguers amb col•laboració amb la Unió de Botiguers. O cada dijous de final de mes fem trobades “Jelly Coworking”, et convido a assistir-hi, estan molt bé. Són trobades temàtiques que serveixen per compartir experiències i coneixements conduïdes per un especialista en el tema plantejat. S’asseuen en rotllana perquè és molt important que tothom hi faci aportacions i després es fan estones de descans que són vitals, perquè en elles és quan hi ha l’intercanvi productiu entre els assistents en què sorgeixen relacions de col·laboració.

Aquestes trobades són obertes a professionals, autònoms i teletreballadors però, sí, certament hem fet una tasca més orientada a la indústria i l’empresa i, en concret, aquelles que estan ubicades al Polígon Sud.

Seria l’objectiu 4 de la memòria, que parla de millora del sòl industrial, promoció dels polígons i prospecció empresarial

Exacte. Totes les actuacions que hem portat a terme durant aquest any, han estat concentrades en el Polígon Sud i progressivament continuarem amb la resta de polígons.

Hem realitzat un cens de les empreses, les hem visitat i hem escoltat les seves queixes en temes relacionats amb l’ajuntament i els hem fet d’intermediaris. Això vol dir que hem agilitzat una resposta que l’empresari demandava i que ha afavorit, d’alguna manera, la nostra relació amb ells.

Hem copsat les necessitats de les empreses pel que fa a recursos tecnològics, com la fibra òptica i hem fet una diagnosi de la realitat i, finalment, hem elaborat un Pla d’actuacions per tal de millorar la productivitat però no només, també les relacions amb l’administració, els espais…

I podries concretar alguna cosa d’aquest Pla que proposes?

Es presentarà d’aquí a poc i s’explicarà des de la regidoria. Puc avançar-te, per exemple, que per primera vegada es crearà una associació empresarial del Polígon Sud que reculli les necessitats i pugui unir esforços, compartir recursos i pugui ser un interlocutor amb l’administració…

Ens hem saltat el tercer objectiu, el que fa referència al viver d’empreses. Em pensava que aquesta era la finalitat del Centre…

Ni pensar-ho! No tindria cap sentit invertir tants calers en 7 empreses que hi caben aquí dins. El Centre té, entre totes les coses que ofereix i que hem desglossat en aquests objectius, set despatxos per oferir-los a empreses que comencen. Actualment estem ocupats al 100%, ja no tenim cap espai disponible.

Però com funciona? Els resulta gratis?

T’ho explico. L’emprenedor ens explica el seu projecte en què nosaltres valorem especialment el component tecnològic de la seva idea. Un cop va ser acceptat, es realitza un conveni de cessió d’espais en què es determinen els drets i les obligacions. Paguen una quota cada mes en funció de la mida del despatx, n’hi ha de més grans i de més petits, i això els dóna dret a 24h d’ús de l’espai, disposen de climatitzador, llum, fibra òptica, servei de desviament de trucades i atenció telefònica, assessorament personalitzat, poden participar a totes les activitats que aquí s’hi realitzen, col•laboracions entre tots els usuaris allotjats, 6h d’ús mensual de la sala de reunions…

I això els costa…?

Aproximadament, el despatx més petit que fa uns 8m2, amb l’IVA, surt per uns 150€ al mes el primer any. El 2n any s’augmenta un 15% i el tercer un 30%. Després han de marxar, se suposa que han endegat la seva idea i han de deixar lloc a d’altres nous projectes.

Per cert, la vostra web no s’ajusta a la imatge tecnològica que voleu oferir…

Certament ens cal millorar, jo no diria que està tan malament però sí que és cert que faltaria algú que s’hi posés i ara, això, no és una prioritat. La tècnica, la Carmina Heredero, es va incorporar a finals de l’any passat i té altres feines a realitzar que requereixen una atenció més immediata. Però sí, m’agradaria poder millorar la web i els seus continguts.

Per últim, tot això costa 132.300€. D’on surten els diners?

L’ajuntament hi posa 41.200€, la resta prové de subvencions de la Generalitat i la Diputació i dels ingressos propis del centre per lloguer de sales, despatxos dels allotjats… L’any que ve, però, la Diputació aportarà més diners arrel de la signatura del conveni, com dèiem al principi, amb els municipis veïns.

Be the first to comment on "127 CSETC presenta la memòria"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies