157 Qüestió de models

Qüestió de models

El NAS núm. 157 – febrer 2016 –

Per Miquel Pujades

No és que el Ple de gener portés molta teca en els punts de l’ordre del dia; però malgrat això, sí que es va poder veure cap a on camina el model de poble que l’equip de govern ERC-CUP té al cap i haig de dir que m’agrada. Quatre mostres en quatre àmbits prou diferents i d’escales molt diverses: reforma horària, Quart Cinturó, carrils bici i terrasses de bars.

La primera, la de la reforma horària, el Ple va aprovar la celebració puntual de la sessió plenària del mes de febrer a les 4 de la tarda com a gest exemplar i de promoció de la iniciativa per a la reforma horària que s’impulsa des de la societat civil i que vol generar un consens prou ampli a tot Catalunya que permeti presentar estratègies concretes al Parlament i la Generalitat per a un nou paradigma d’horaris; més humans, equitatius i de major benestar. Evidentment, aquest canvi de les 7 a les 4 de la tarda no alterarà els nostres horaris i rutines familiars, laborals, socials, etc.; però si fa que en comencem a parlar, abans estarem preparats per a posar a l’hora els nostres rellotges “vitals”.

La segona, l’aprovació provisional de l’eliminació de la reserva viària pel traçat del Quart Cinturó que va imposar el Ministeri de Foment durant la redacció i tramitació del POUM de Cardedeu per allà l’any 2003. Ara que sembla que tant el Ministerio com el Departament de Territori i Sostenibilitat han abandonat l’absurda idea d’aquesta insostenible infraestructura depredadora i trinxadora del territori; és bo que des del nostre Ajuntament no es deixi passar l’oportunitat i s’esborri tota facilitat que pogués donar peu a “tornar a les andades”.

La tercera, el desplegament de nous carrils bici com el del c/ Llinars que connectarà l’escola de Can Manent amb la resta de la xarxa de carrils bici del poble; prioritzant una mobilitat molt més sostenible, segura i saludable tot portant a la pràctica el ben trobat lema “A Cardedeu, en bici i a peu” i malgrat a algú pugui pesar la pèrdua d’unes poques places d’aparcament o el canvi d’algun sentit de circulació. Ja va sent hora de recuperar part de l’espai públic que durant masses anys ha estat insolidàriament senyorejat pel vehicle privat.

I la quarta, i darrera de la sessió, la modificació de l’ordenança reguladora de la via pública que entre d’altres canvis, permetrà ampliar l’horari de tancament de les terrasses una hora més a l’estiu. Una mesura de ben segur celebrada pels restauradors i ben acollida per tots els que en som, en algun o altre moment, clients i usuaris. Quantes vegades no hem hagut de suspendre una agradable sobretaula després d’un soparet a la fresca de l’estiu perquè han tocat les 12 de la nit? Ara ens podrem regalar una estona més; tenint clar, sempre, que el gaudir de manera cívica i responsable és del tot compatible amb el descans dels veïns. Al cap i a la fi, tots som veïns i tots necessitem moments de descans i moments d’esbarjo. El quid de la qüestió és saber trobar el just equilibri entre pulsions i en això rau la seva complexitat; la complexitat del model.

Be the first to comment on "157 Qüestió de models"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies