172 Zones vermelles, zones sensibles

Zones vermelles, zones sensibles

El NAS núm. 172 – juny 2017 –

Per Miquel Pujadas

Quan la pell del nostre cos presenta alguna zona vermella ho associem gairebé sempre a una zona irritada, que fa coïssor, que pica… i valga’m Déu si la zona vermella d’aparcament regulat cou i de valent!!!  

La darrera granissada ha estat deguda a l’ampliació d’aquesta amb un centenar aproximat més de places per alguns carrers del poble. Novament han sorgit els arguments contraris habituals i que resumidament venen a dir “jo no puc deixar el meu cotxe aparcat al carrer davant la meva casa tanta estona com a mi em plagui o faci falta”; i com es pot apreciar, emfatitzo especialment la primera persona del subjecte i el determinant possessiu.  Hi hauran altres raons i circumstàncies com potser la no disponibilitat d’una plaça d’aparcament en pàrquing privat; però al cap i la fi, en el fons de la qüestió el que hi ha és una cultura del cotxe, forjada a base d’un model social i productiu al voltant de la supremacia del vehicle privat, i de la qual molts en som víctimes i deutors; contraposada a un model de mobilitat molt més sostenible, saludable i solidari.  Sigui per voluntat o per necessitat; la limitació física de l’espai públic, la complexitat d’usos i activitats que en aquest es desenvolupen, i un nombre creixent de ciutadans que es mouen i viuen en aquest espai; obliguen, per evitar el col·lapse, a les administracions públiques a actuar, a regular i gestionar un espai que és de tots, tant si vius a davant d’una zona vermella com si no, tant si et desplaces en cotxe, en bici o a peu.

Al final del darrer Ple, una veïna de Cardedeu, en qualitat de portaveu d’un grup de veïns que han recollit més de 400 signatures contràries a l’ampliació de la zona vermella, va poder intervenir i exposar les seves reivindicacions sobre el tema de l’aparcament i la mobilitat en general.  Si bé no en sóc signant, i no comparteixo la major part dels objectius que plantegen; crec que totes les decisions poder ser revisades, i si cal rectificades.  I per això, i tal i com van apuntar tant el regidor Masferrer com l’alcalde Oliver, una trobada amb representants d’aquest grup en el marc de la comissió per a la mobilitat i la millora urbana que ja existeix i aplega a representants dels partits polítics, els comerciants, les associacions de veïns, les associacions de famílies de les escoles i altres col·lectius compromesos per una bona mobilitat al nostre poble; pot ser una oportunitat per acostar la complexitat de la gestió de l’aparcament i de la jerarquització de la xarxa viària a visions d’entrada contraposades.  Fem de la zona vermella, doncs, una zona que apel·li al seu color: càlida, dinàmica, enèrgica, entusiasta, de tots, i per a tots.

Be the first to comment on "172 Zones vermelles, zones sensibles"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies