181 La Diputació elabora un informe sobre els hàbits de consum i compra

La Diputació elabora un informe sobre els hàbits de consum i compra

L’oferta comercial a nivell municipal es valora positivament per part de les llars entrevistades, obté una valoració mitjana de 7,24 en una escala 0 a 10 a nivell global

20/04/2018 Redacció

La Gerència de Serveis de Comerç vol contribuir en el coneixement de l’estat del comerç dels municipis. Amb aquest objectiu, han publicat l’anàlisi dels hàbits de consum i compra a la demarcació de Barcelona, contingut basat en una enquesta telefònica realitzada als responsables de compra d’unes 8.000 llars familiars, residències habituals. L’ informe, realitzat per la Diputació de Barcelona sobre els hàbits de consum i compra el 2017, engloba a tota la província de Barcelona.

De l’extens estudi destaquem unes pinzellades, que en el cas de Cardedeu no hi ha dades concretes, però sí que s’extrapolen del Vallès Oriental i municipis menors de 20.000 habitants.

L’oferta comercial a nivell municipal es valora positivament per part de les llars entrevistades, obté una valoració mitjana de 7,24 en una escala 010 a nivell global.

Les llars de parelles amb fills que conviuen a la llar tenen una pitjor valoració de l’oferta comercial al seu municipi respecte al resultat global.

L’evolució dels hàbits de compra de les llars es veu influenciada per múltiples components, tan interns com la pròpia evolució de la composició de la llar, o externs com l’evolució de l’hàbitat de residència, però també per l’evolució de les estructures comercials. L’entrada de nous formats comercials (grans especialistes, grans distribuïdors on line…), permet una complementarietat en les compres amb els formats més tradicionals però cal una major adaptació dels comerços tradicionals als nous hàbits.

Per evitar fuges a altres municipis, es necessari propiciar un model de comerç al municipi que ofereixi dos components bàsics: a) una oferta complerta i b) proximitat. Cal disposar d’una xarxa de supermercats, botigues tradicionals, comerços especialitzats i un potent mercat municipal que permetin fer gairebé totes les compres en el mateix barri o municipi, així com també una bona oferta de formats franquiciats, en especial per l’equipament de la persona i la llar, contribuiran a retenir una major proporció de compres al propi municipi de residència.

Les compres per internet augmenten. Cada vegada són més les llars on es realitzen compres per internet. Un 36,1% de les llars de la província de Barcelona ha realitzat compres per internet durant l’últim any.

Es detecta que les compres per internet d’alimentació estan lligades principalment a formats més tradicionals com supermercats o comerços especialitzats amb venda on line, i en canvi les compres d’equipament de la persona i la llar a botigues on line de gran format o especialitzades (tipus Privalia, Amazon, etc.)

L’enquesta es basa en el coneixement dels diferents perfils de llars i consumidors, les seves preferències, hàbits i motivacions de compra. Aquesta operativa estadística s’anirà realitzant de manera bianual per conèixer la seva evolució en el temps.

Be the first to comment on "181 La Diputació elabora un informe sobre els hàbits de consum i compra"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies